Innomhusgivare

Hej, ni har på eran hemsida aviserat att installation av givare ska ske framöver. Vad är det för givare ni ska installera och vad är syftet?
Marcus

Kommentarer

  • Hej Marcus!
    Det är en inomhusgivare som vi ska installera. Anledningen är att säkra att ni har rätt temperatur i respektive lägenhet samt få bättre kontroll på hur temperaturen varierar över tid.

    Detta kommer ge er en bättre inomhuskomfort då vi kan trimma in fastighetens värmesystem för att fungera bättre och ge en jämnare temperatur i hela huset, detta då vi kan hitta obalanser i temperatur pga. brister i tidigare injustering eller dåligt fungerande termostater. Utöver detta är det ytterligare ett sätt att upptäcka fel med värmesystemet och då kunna åtgärda felet i god tid.

    I framtiden kommer dessa även möjliggöra en smartare styrning av värmen i huset där vi med hjälp av tempgivarna kan få information om temperaturförändringar utöver utomhustemperatur vilket är det enda som styr inomhustemperaturen idag. Vi kommer då tex kunna förvärma innan kylan kommer eller kunna sänka temperaturen vid dagar då solen ligger på. Detta är inget vi kan göra nu men vill kunna erbjuda i framtiden så att ni får en ännu bättre komfort och då är förutsättningen att vi har detta i alla våra hus och lägenheter.

    Eren