Förskola leker på innergården

Hur kan det vara OK för skolor att vistas på innergården i Handen? Det skriks kopiöst och är extremt störande. Det hjälper inte att stänga fönster/balkong! Det står en vuxen med gul väst som verkar vara ansvarig för ungarna. Om detta är okej, så kanske det borde stå med i hyreskontrakten. Boendes barn väsnas tillräckligt när de är ute, varför ska skolungar nyttja ett bostadsområdes innergård och vara ett extra störmoment. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att det är extremt störande.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi kan inte hindra någon att leka på våra öppna gårdar och lekplatser som är allmänna. Om du upplever att det är ett problem med skolans barn är mitt råd att höra av sig till skolan det gäller och ha en dialog med dem.
    Hoppas det löser sig!
    Jeasmine Kundservice