Efter svar på erbjudanden

Hej. Hur snabbt går det att man får veta om man har fått en lägenhet efter man har tackat ja till erbjudandet. Och vad händer med en sökande och köpoäng om hen tackar ja till erbjudanden och sedan ändrar sig och vill inte skriva kontrakt?

Kommentarer

  • Hejsan Lisa och tack för din fråga!
    Beroende på hur många som är före i kön som vi måste ha in intyg på kan det ta lite olika lång tid, men i de flesta fall brukar man ha fått ett svar inom fyra veckor om man får komma på kontraktsskrivning eller om lägenheten gått till annan sökande.
    Ångrar man sig före kontraktsskrivning behåller man sina poäng.
    Jeasmine Kundservice