Bredband

Har Haninge Bostäder något kollektiv avtal med något företag som levererar internet uppkoppling med rabatt till era hyresgäster ?

Kommentarer

  • Hej!
    Våra hyresgäster kan välja fiber via zmarket.se.
    Jeasmine Kundservice
  • Är det ett avtal till bra pris, jag vet att vi kan anslutas till zmarket men jag undrade om HB har ett avtal som är rabattera. ?
  • Kan ni inte bara svara på om Haninge bostäder har något avtal med någon internet leverantör så att hyresgästerna kan få ett bra pris på detta, många bostadsrätter har förhandlat till sig detta, Haninge Bostäder är ganska stora så det går säkert att förhandla till sig ett prisvärt avtal, jag vet att zmatket finns med i utbudet på det öppens nätet men det är ju inte särskilt prisvärt, kanske du skulle kunna föreslå detta till någon, kanske Henrik skulle kunna titta på detta.

    Med vänlig hälsning,

    Peter
  • Har någon kollat zmarkets utbud, finns ingen konkurrens där, alla har i stort sett lika priser, om haninge Bostäder skulle förhandla med typ Telia så skulle prisbilden ändras radikalt, i dag betalar jag nästan 500:- i månaden för bredband, medan en del bostadsrätter har kommit ner till 39:- i månaden
    Vore det inte något att fundera på, tror att många hyresgäster skulle uppskatta det.
    Peter
  • Haninge Bostäder följde den rekommendation som fanns mellan Sveriges allmännytta och Hyresgästföreningen gällande öppna fibernät. Affärsmodellen skapar förutsättningar för konkurrens mellan tjänsteleverantörer och valfrihet för hyresgästerna i sitt val av tjänster. Avtalet har några år kvar innan en ny upphandling ska genomföras. Det händer mycket på marknaden där Haninge Bostäder avser fortsatt följa de eventuella nya rekommendationer som intresseorganisationer sätter upp.
    Jeasmine Kundservice