Bostadsrätt

Hej!
Jag är en hyresgäst hos Haninge Bostäder och tänkte köpa en Bostadsrätt i framtiden. Kan jag behålla min hyresrätt även om jag köper bostadsrätt ? För att jag tänkte köpa lägenhet långt ifrån stan då jag jobbar i stan och min flickvän kommer att bo i min bostadsrätt.

MVH

Kommentarer

  • Hej Adrian!
    Tyvärr får du inte behålla hyresrätten om du köper en bostadsrätt.
    Man får inte ha två lägenheter. Dessutom måste du vara mantalsskriven på den adress du bor.

    Med vänlig hälsning