Balkonginglasning Moränvägen - Frågor och svar

  • Vad kostar det?
Det är två olika priser beroende på vilken adress du bor på, då det är olika typer och storlekar på balkongerna. 308 kr per månad för kategori 1, som gäller följande adresser: Moränvägen 20-22, 68-74, 76-80 och 90-104. 400 kr per månad för Moränvägen 8-18, 32-42, 46A-46E, 56-66, 80-88, 4A-6, 24-30 och 48-54.
  • Hur lång tid tar det att få sin färdiga inglasade balkong, efter man lämnat in sin ansökan?
Efter inlämnad intresseanmälan skickar uthyraren ett avtal till hyresgästen för digital signering. När signeringen är gjord, görs en beställning till entreprenören som ska utföra inglasningen som tar kontakt med hyresgästen och lämnar då exakt information om tider och annan viktig information.

  • Vad händer om något går sönder?
Du gör en felanmälan som sedan skickas till entreprenören. Inglasningen tillhör lägenheten, Haninge Bostäder AB svarar fortsättningsvis för service-, reparation- och underhållskostnader, samt utbyte på lika villkor som gäller för lägenhetens övriga standardprodukter.

  • Måste man vara hemma när de kommer och eventuellt mäter balkongen och för själva inglasningen?
Om man inte kan/vill vara hemma, så är det viktigt att lämna nyckel i tub så entreprenören kan komma in.

  • Vem putsar glasen på in- och utsida av den inglasade balkongen?
Det gör hyresgästen själv.

  • Kan man använda vilka möbler och mattor som helst på balkongen?
Alla typer av möbler och mattor som är anpassade efter utemiljö går bra.

  • När får övriga områden göra tillval på inglasade balkonger?
För tillfället är det endast Moränvägen 4A-104 som kan göra detta tillval.

Har du andra frågor eller funderingar kring inglasning av balkong är du välkommen att mejla till: info@haningebostader.se

Haninge Bostäder

Kommentarer

  • Hej, har ni nåt plan för inglaserad balkong på moränvägen 3A
    Ukrit
  • Hej Ukrit!

    Det finns ingen plan för att glasa in balkongerna på Moränvägen 3 A för tillfället.
    Jeasmine Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.