Anställningsform?

Hej, kan man få kontrakt hos er även om man inte har fast anställning?

Kommentarer

  • Hej Margareta,
    Man behöver inte ha en fast anställning för att kunna få ett lägenhetskontrakt hos oss.
    Det man behöver göra är att uppfylla inkomstkraven som framgår i inlägget Inkomstkrav.

    Som inkomst räknas:
    • Kontinuerlig inkomst av eget arbete. Arbetsgivarintyg och referens krävs.
    • Pension/aktivitetsstöd
    • Studiebidrag
    • Etableringsstöd
    • A-kassa
    • Ränta på kapital, egna bankmedel och andra kapitaltillgångar
    • Bostadsbidrag/bidragsförskott (försäkringskassan) och bostadstillägg
    • Underhållsbidrag
    • Barnbidrag

    Med vänlig hälsning,