Kan jag välja vilken parkeringsplats jag vill ha?

Så snart de lediga parkeringsplatserna finns tillgängliga för intresseanmälan går det att välja mellan dem som är lediga. Planen är att det ska ske cirka en månad innan detta med avtal för platsen börjar gälla.
GotlandsHem

Kommentarer

  • Men det är väl förtur på att välja den parkeringsplats som ligger närmast ens trappuppgång? Hänsyn tas väl till detta? Borde vara så att ni i första hand erbjuder plats närmast trappuppgången och sedan, om fler valt samma plats så lottas det. Kan väl inte vara först till kvarn som gäller? Hur kommer ert urval för plats gå till? Med vänlig hälsninf
  • Hej Sofie!

    Man kommer i första skedet enbart kunna söka de platser som ligger i ens kvarter. Vi kommer dock inte, i fördelningen, kunna ta hänsyn till vilken parkeringsplats som ligger närmast en specifik trappuppgång.

    Tanken är att alla platser släpps kvartersvis och då kommer man kunna intresseanmäla dessa, förhoppningsvis kommer de flesta vilja hyra en plats nära sin egen trappuppgång vilket gör att de flesta borde gynnas.

    Vi kommer informera närmare om hur allt kommer gå till och hur fördelningen kommer ske.

    Vänliga hälsningar!
    Andrei Bostadsförmedlare
  • Tycker nog man kan tänka till lite där. Vi har två parkeringsplatser där jag bor varav den ena mindre ligger 10 m bort o den andra ca.150 -200 m bort. Den skulle i mitt fall inte alls vara aktuell om jag fick där. Hur görs då urvalet om fler väljer samma parkeringsplats?
    Vänliga hälsningar
  • Hej igen!

    Antagligen sker fördelningen i första skedet enligt principen först till kvarn.

    När implementeringen är klar kommer platserna i första hand hyras ut efter kötid och i andra hand efter principen först till kvarn.

    Jag förstår din tanke kring avståndet och det är uppskattat att du kommer med synpunkter. Vi tar med oss dessa och önskar dig en fortsatt bra dag.

    Mer detaljerad information kommer i ett senare skede.

    Vänliga hälsningar
    Andrei Bostadsförmedlare
  • Det är viktigt att tänka på närhet till den boendes trapp, ålder funktionshinder och krämpor att brottas med matkassar från parkeringen och hem.
  • I Taptot har det aldrig varit något problem med att parkera så varför krångla till och fördyra något som fungerar?
    Lägg energin på att bygga fler parkeringar i stället i de områden där det INTE fungerar.
    I slutändan blir det alltså i praktiken ännu en hyreshöjning för samma service.
    Fast krångligare...
  • Hej Thomas!

    Jättebra att det har fungerat bra i ditt område men vi inför förhyrda parkeringar för alla våra hyresgäster oavsett ort.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Hej igen!

    Har samma åsikt som Sofie här ovan i flödet! Har
    man ett visst handikapp, är det väl lämpligt att
    göra ett försök att tillmötes gå era hyresgäster, så
    att parkeringsplatsen blir lätt tillgänglig för oss äldre!

  • Hej Ulla-Stina!

    Personer som har ett särskilt parkeringstillstånd för rörelsehindrade har möjlighet att välja parkeringsplats tidigare än andra. Mer information om hur det går till och när du har möjlighet att göra det kommer du att få när det är dags för det kvarter du bor i.
    Du hittar även det svaret i det här inlägget.

    Vänliga hälsningar
    Yvette Kommunikatör
  • Som hyresgäst i lgh i innerstan, kan jag hyra garage på t ex Brömsebroväg?
    Var finns annars närmaste tillgängliga garage?
  • Hej Gia

    Tack för att du kontaktar oss.

    Du kan endast hyra parkering och garage i det kvarter du bor i, så tyvärr kan du inte hyra ett garage på t ex Brömsebroväg eller andra adresser.

    Trevlig helg!
    Vänliga hälsningar
    Emmy Hyresgästsamordnare
  • Tack för svar! Har boende i innerstan alltså inte tillgång till några platser eller garage? Eller är de fullbokade?
  • Hej Gia

    Det finns några få platser i innerstan, men de är uthyrda för tillfället. Några garage finns inte.

    Vänliga hälsingar
    Emmy Hyresgästsamordnare