Jag är i behov av en tillgänglig parkeringsplats

Om du har en anvisad parkeringsplats via Region Gotlands bostadsanpassning får du behålla den. Platsen är redan skyltad och uppmärkt. Vi kommer att skicka ett hyresavtal till dig för parkerings-platsen. Det gör vi när det är dags för ditt kvarter.

Har du ett särskilt parkeringstillstånd för rörelsehindrade har du möjlighet att välja parkeringsplats tidigare än andra. Mer information om hur det går till och när du har möjlighet att göra det kommer du att få när det är dags för det kvarter du bor i.

GotlandsHem

Kommentarer

  • Hej!
    Jag har särskilt tillstånd p g a att jag är rörelsehindrad.Familjen skulle behöva ytterligare en xtra parkeringsplats. Hur går man tillväga då det blir aktuellt i mitt område?
  • Hej Barbro,

    Tack för att du kontaktar oss,

    Om du som hyresgäst har ett tillstånd för rörelsehindrade gäller det som står ovan i andra stycket. Du som vill hyra fler parkeringsplatser kan göra det så länge det finns lediga platser. Om det visar sig att någon hyresgäst hyr fler parkeringsplatser än som kan anses vara rimligt utifrån efterfrågan, kan GotlandsHem i efterhand säga upp parkeringsplatser. I området Melonen där du bor kommer det mer information om parkering i mars och etapp för uthyrning sker i april.

    Vänliga hälsningar
    GotlandsHem