Säsongskort för kommande säsong

Hej FBK

Jag är en av Era trogna fans sen 50 år, då det bara fanns ståplats. Jag önskar har även i framtid vara kund , men har mina funderingar om vad som kommer att gälla säsong kommande säsong. Det är ju naturligtvis beroende av vad myndigheterna beslutar om för restriktioner på grund av pågående pandemi.

Min fundering är ska jag köpa säsongskort med risk att inte kunna gå på antal matcher eller stora del av säsongen. På grund av att arrangören inte tillåts större antal åskådare än 50 personer. Man har diskuterat att öka antalet till 500 personer , men vad hjälper detta ett så stort arrangemang som en ishockeymatch i SHL. Detta gäller ju privata kunder som företag.

Min fundering är, om jag köper ett säsongskort vad kommer att gälla? Får jag tillbaka mina pengar för de matcher som FBK inte kan leverera? Eller kommer ni att hänvisa till restriktionerna och inte betala tillbaka några pengar. Jag sitter och funderar törs jag köpa mitt säsongskort för flera tusen kronor när jag inte vet vad som kommer att gälla?

Det bästa vore naturligtvis att ni klarlade offentligt vad som kommer att gälla för Era kunder. Kan FBK garantera den som köper säsongskort NU, får betalt tillbaka biljettkostnaden för de matcher som inte kan levereras? Det skulle ju vara bra för likviditeten kan man tycka!

Jag skulle vara mycket tacksam för SNABBT svar.

Hälsningar

Troget fans (sugen på hockey)

Karlan