lounge eller enskild rum för min son med autism

Hej
Jag är uppväxt med att gå på matcher tillsammans med min familj och vill nu börja ta med mina barn på matcher. Min son är 6 år och har autism med ljud och intryckskänslighet. Han kan uppleva stress i stor folksamling speciellt på nya ställen och tillställningar. Min son har sett fler matcher på tv och är intresserad av att se en match live men är nervös för ljudnivån och folkmassan. Finns det någon möjlighet att boka en lounge eller något enskild rum där han kan ta sina pauser för återhämtning i lugn och ro. Sitter vi i arenan kan vi störa besökare genom att behöva gå fram och tillbaka för återhämtning. Vill skapa bästa möjliga föresättningen för att hans första match blir en sådan positiv upplevelse som möjligt.
Terese Holm

Kommentarer

  • Hej Terese

    Kontakta Katarina Gustafsson kattis950@gmail.com hon har hand om Blå Rummet
    ( ett rum för sjuka barn eller för barn med särskilda behov )
    Tror att detta skulle passa bra
    Rose-Marie