Kan ni hjälpa oss med störande fiskmåsar i bostadsområdet?

Hej! Vad gör ni åt den stora mängd fiskmåsar som uppehåller sig på Ljungholmsvägen 28-30 på vår och sommar?Förra sommaren var olidlig. Läst att man kan plocka äggen  tex.och det gäller ju isf att vara ute i god tid .
Många här tycker detta är väldigt störande.
Hoppas på förbättring/
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    Vi har svarat på en liknade fråga tidigare där du kan läsa mer om vårt arbete med måsar vid våra fastigheter.

    Kan ni hjälpa oss med måsarna på taket?

    Önskar dig en bra dag!

    Charlotte
  • Hej igen
    Ja men Ljungholmsvägen är ju ganska havsnära !
    och har hört att ni fått ner beståndet vid Hjortvägen (röda husen) som ligger lika havsnära som oss.
    Varför görs då inget här? Måsungarna springer runt på gårdarna , är alldeles utanför ytterdörren ibland
    menas de större nästan anfaller, och skränar något enormt . Det är för många helt enkelt. Det har ökat sista åren dessutom . .Hoppades att ni i allafall kunde titta på detta? Detta är ju ett havsnära boende.
    Och ett stort problem för boendemiljön.
    Camilla
  • Hej igen Camilla,

    Efter dialog med vår fastighetsavdelning så är beskedet att vi inte kommer inkludera fler fastigheter i det avtal som finns idag.

    Vi ser på möjligheter att få till ett avtal där vi i enskilda fall kan beställa in tjänsten för att plocka ägg men det är inget som är avtalat eller klart i dagsläget.

    Önskar dig en bra dag!

    Charlotte
  • Håller med Camilla här, detta är verkligen störande med måsarna som verkar öka i antal för varje år. Får ha paraply när jag går till bilen för att undvika att bli anfallen när de skyddar sina ungar.
    Carina Lindholm
  • Hej Carina,

    Ja, det är verkligen den tid på året då måsarna ställer till det för många och vi har förståelse för att det kan vara jobbigt.
    Som vi meddelat förut så plockar vi ägg enbart på äldreboenden och vissa fastigheter men vi tar med oss din synpunkt och förmedlar den till vår personal.

    Önskar dig en bra dag!
    Charlotte