Vitsippor

Hej! Jag undrar om vitsipporna se ovanligt stora i år har aldrig sett så stora förut?
Mvh
Madeleine

Kommentarer

  • Intressant reflektion. Det kan mycket väl vara så. Lagom med vatten och värme mm kan resultera i att kronbladen tillväxer under lång tid. Vitsippor, liksom  många andra blommor, öppnar och stänger morgon respektive kväll. Detta är en tillväxtprocess vilket innebär att kronbladen är särskilt långa i slutet av blomningen.
    Möjligen blommar de länge och blir därför extra stora i år?
    Pedagogen svarar