Vinterfåglar

Hej!
Jag hittar följande info på er sida angående vad fåglar äter:
  • Hampfrö: grönfink, domherre, bofink, bergfink, gråsparv, pilfink, talgoxe, blåmes, rödhake, entita, talltita.
Jag har främst domherre, bergfink (många), talgoxe, blåmes vid mitt fågelbord. Även några enstaka rödhakar, entitor och grönfink.
INGEN vill ha hampfrön som jag lägger på fat och på marken. Vad kan det bero på tro? Jag har blandat i någon dl i kokosfettet i kokosnötter jag hänger upp. Undrar om de kommer att hacka runt hampfröna (hur nu det ska gå till) eller spotta ut! Ha!
Bergfinkarna hoppar runt på marken under solrosfrömatningen. Vad kan de äta av det? De kan väl inte skala fröna...

Hälsningar Ann-Sofie

Kommentarer

  • Hej,

    Lite svårt att säga vad det beror på. Kanske föredrar de det andra du lägger ut. Hampafrön rekommenderas ju annars till de små fåglarna.

    Du kanske ska ge dem det de tycker om istället.