Vindruva krulliga blad

Vi har en vindruva som är ca  3 år i kruka på inglasad altan. Förra året krullade bladen ihop sig och likaså i år. Den verkar trivas för övrigt bra men den ser ju inte frisk ut med sina blad. När det kommersat blad så är de fina men de krullar sig också efter ett tag.
Vad kanvi göra ? Sjukdom ?
Mycket tacksam för svar
Hälsn Marita

Kommentarer

  • Hej! Detta kan eventuellt bero på att den har fått alldeles för mycket näring, t ex flytande gödsel. Sluta med all ev gödsling och se om det blir bättre.

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare