Vilket träd kan det vara?

Fällde träd och detta dök upp. Trodde först på fågelbär, prunus avium, men barken stämmer inte riktigt. Fågelbär är ju randigt runt om, detta är mer rutigt. Och så var det färgen på veden, kärnan var oxblodsfärgad med vitt, som småningom blev orange, runt om.

Kommentarer

  • Hallå

    Är riktigt svårt att identifiera en art utifrån bilder på en bit ved - fågelbär kan som äldre få en liknande bark men jag är osäker ifall detta kan vara fågelbär. Om du har bilder på blad, knoppar etc. skulle det underlätta för att kunna hjälpa till med identifieringen
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent