Vilket träd

Undrar om detta är Jolster? Eller någon annan pil/sälg? Växer vid min stora växtkomposthög på landet utanför Tolg i Småland. Vore rolig med Jolster eftersom den verkar ha använts i växtfärgning (jag ha färgat mycket i mitt jobb) och använts till garn (enl Den virtuella floran).

Kommentarer

  • Hej
    Med så högblanka blad kan det inte vara något annat än Jolster
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent