Vilket träd är detta?

Jag hittade en frökapsel lik en stor ärtskida med 3 svarta frön i. 2 av dem grodde och nu undrar jag vad det är för träd (frökapseln låg under ett träd på Bergianska Trädgården i Stockholm)

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Det är tyvärr svårt att avgöra vad det är utifrån din bild.

    Vi vill också passa på att påminna om Bergianskas besöksregler:

    "Att plocka växter, frukt och frön är absolut förbjudet, eftersom vi är beroende av våra fröer för framtida sådder och p.g.a. restriktionerna i konventionen om biologisk mångfald samt att växterna utgör våra samlingar som vi vill kunna visa! Alla växter utomhus och inomhus är att betrakta som museiföremål."
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent