Vilken växt?

Denna växt invaderar delar av min trädgård i vår kan det vara?
Jag trodde först det var ”spill” från fågelbordet (solrosfrön) men det är nog fel

Med vänlig hälsning, Ola Svenzon

Kommentarer

  • Hej!
    Det ser ut som jättebalsamin, ett snabbväxande ettårigt ogräs med hög fröproduktion. Rensa bort och låt framför allt inte gå i frö. Ta bort frö-ställningarna eftersom de kan eftergro.
    Lycka till!
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare