Vilken kaktus är detta?

Hej! Har köpt denna onamnade kaktus på en handelsträdgård. Skulle bli glad över att få veta till vilket släkte den hör - gärna även art om det är möjligt. Tack på förhand! Mvh Cecilia

Kommentarer

  • Hej Cecilia,
    jag ser att den är på gång att blomma. Om du har möjlighet att fota blomman så kan jag ge dig en bättre bestämning.

    Med vänlig hälsning,
    Åsa Krüger, botanist
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Här kommer en bild på blomman

  • Hej Cecilia, bilden kom tyvärr inte med. Har du möjlighet att skicka den igen?

    Vänligen, Åsa
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent