Vilken är växten

Har satt en Rosenribs buske,i ett område som är täckt av marväv samt täckbark. Rosenribsen har tagit sig, men i samma hål, växer det ut en annan låg växt som sprider sig jämnt runt om. Denna har kommit på bara några veckor. Står i soligt läge. Vad är det för växt? Invasiv?  .

Kommentarer

  • Det är åkerpilört, Persicaria maculosa, ett vanligt ettårigt ogräs. Ta bort innan den frösår sig!
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent