vilka olika sorters frukter gör våra växter, botaniskt sett?

se ovan

Kommentarer

  • Hej!
    Skicka gärna din bild igen, den verkar inte ha kommit med!

    Hälsningar
    Stina Weststrand

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Jag hade ingen bild, bara en fråga.
    Mvh/Brith-Louise Lindahl
  • Hej, är det några särskilda växter du funderar över, eller är det ett mer generellt svar om frukttyper i stort?

    I vårt senaste poddavsnitt pratar vi just om frukttyper, det kanske skulle kunna vara intressant.
    Ansnitt 45: vad är egentligen en frukt.
    https://www.botaniska.se/tradgard--vaxthus/botaniska-tradgardspodden/

    Med vänlig hälsning,
    Åsa Krüger, botanist
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent