Vem kan leverera denna perenn?

Vem kan leverera Hosta ’Summer Music’ (ljusgröna bladkanter med gul mitt)? Den växer i rabatten längs avenbokshäcken i det häckomgärdade trädgårdsrummet närmast butiken vid huvudentrén (som även har insektshotell i massor i stora rundeln i mitten). Tillhörde en kollektion sa en av era medarbetare som också sa ”Birgitta vet nog”. Hälsningar Petter Åkerblom, SLU Uppsala.

Kommentarer

  • Den är köpt 2007 på Rångedala
    Plantskola, där många av Hostorna i häckrabatterna är inköpta. Vi kan inte lova att den finns där idag.

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent