Växter/träd

Hej
Jag arbetar på Tulebo trädgård och har en fråga angående 2 träd som jag bifogar bild på, vad är det för träd? Samt det ena trädet verkar väldigt sjukt har tappat sina blad samt ser allmänt visset ut , vad kan man göra för att hjälpa detta träd och kan det sprida sig till det andra som står bredvid
Mvh Anna Skogsäter

Kommentarer

  • Hej
    Det ser onekligen ut som almsjuka och något som kommer sprida sig till omkringväxande almar och något som är svårt att göra något åt då det gjort entré
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent