Växten "Tyska tofflor"

Den omnämns på 1800-talet i Västsverige.
En googling på en tysk "killöversättning" visar kattmynta på bilderna, men ingen direkt förklaring dock. Kan det ha varit en köksväxt?
Mvh  Sören och tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej!
    Vi får hänvisa till Nationella genbanken, som arbetar med kulturhistoriska trädgårdsväxter, både köks- och prydnadsväxter och hoppas på att dom hört talas om denna eller kan hänvisa dig vidare.
    Hälsningar Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare

    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare