växt mår dålig

Hej
jag har 2 likadana växter, se bild. jag behandlar de på exakt samma sätt, varför enna mår bättre än den andra?
är tacksam om någon kan svara det!

Kommentarer

  • Hej!
    Gula blad med gröna nerver brukar bero på manganbrist, som uppstår vid högt pH i jorden och / eller överskott på järn. Det kanske har råkat komma något med jorden i ena krukan alternativt att det droppar ner något som höjer pH-värdet eller järnhalten just där den ena krukan står. Plantera om och byt jord på den gulare plantan & vattna gärna med regnvatten.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare