Vattenskott tulpanträd

Hej!
vårt fantastiska tulpanträd, 30 år med sina första blommor för ett år sedan.
Fråga: flera vattenskott! Ska jag ta bort dem?
Tacksam för svar…
Vänligen Viveka

Kommentarer

  • Hej Viveka, ursäkta sent svar. Vattenskott brukar tyda på att trädet är stressat på något sätt, antingen pga beskärning, nedblåsta grenar eller markförhållande. Så det är svårt att ge ett råd utan att se trädet. Kontakta gärna en trädvårdare/seriös arborist för att få hjälp på plats.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent