Våra växter tappar bladen

Hej!våra Stockrosor, vår kaprifol och vissa rosor tappar bladen. Det kommer nya skott, men de bladen försvinner också efter en tid. vad kan detta vara?
Med vänlig hälsning, Gunnar

Kommentarer

  • Hej!
    Det kan t ex bero på att de drabbats av svampsjukdomar, lite svårt att säja - beror på hur bladen ser ut på nära håll. Det kan också bero på att växterna ha fått för lite vatten då de växer mot ett soligt plank. Jag hade klippt ner stockrosorna nu och vattnat alltihop rejält vid torrperioder. Gödsla nästa vår med t ex Algomin Professional Garden 4.5.11, Chrysan eller Monterra Malt 5-1-7+micro enligt anvisningar på påsen. Rosorna kupas med brunnen stallgödsel sen höst.

    Lycka till! Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare