Vad heter detta träd, som växer på en gammal gård i Hindås?

Kommentarer

  • Hej
    Det är en kornell (Cornus) av något slag. Skulle behöva bild på frukt eller blomställning för att exakt ge dig rätt svar

    /Henrik
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent
  • Hej!
    Tack för svar! Trädet har ej burit någon frukt enligt förra ägaren, som bott där i åtta år. Det finns ett stort gammalt hasselträd intill. Hur och  när På året ska man beskära det?
  • Hej!
    Tack för svar! Det finns ett gammalt hasselträd intill cornellen.När på året och hur beskär man dEt?
    Hälsningar Annette
  • Hej
    Är det bara lite putsning kan det göra när som helst. Är det större grenar som skall sågas bort kan det vara bäst under Juli-september och då skall man avlägsna grenen antingen vid marken (då det kontinuerligt kommer nya skott) eller vid en grenklyka så ser det mer naturligt ut.

    Hoppas detta gav svar på din fråga
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent