Vad heter denna svamp, är den ätlig?

Kommentarer

  • Jag försöker titta i detalj på vad din bild visar
    men vågar mig inte på ett svar med säkerhet.
    Definitivt inte beträffande ätlighet,
    Om du har facebook föreslår jag att du går in in någon av svampgrupperna "Svamp-klapp" eller "Vilken Svamp", läser deras regler beträffande vilket bildmaterial som behövs för säker identifikation, och kollar om du kan få hjälp där.
    Om du kan ta bild på undersidan, närbild på fot, samt beskriva vad det är för träd i närheten så underlättar detta mycket. Din svamp verkar vara bunden till stubbar eller trädrötter.
    Lycka till, och ät den inte utan att du fått ett riktigt säkert svar!
    Pedagogen svarar