Vad är detta för växt?

Plockade en skida i Sydafrika i tron att det var Johannesbrödsträd. Planterade den i kruka inomhus för 2 år sedan. Nu är växten ca 2 m hög, och bladen stämmer inte med Johannesbrödsträdets. Tacksam att få veta vad det är. Bifogar bild

Kommentarer

  • Hej Monica,

    Det är svårt att säga vad det är för art utan bilder på blommor eller frukt. Det finns många träd i ärtväxtfamiljen med den här typen av blad. Eventuellt är det en rumsakacia (Paraserianthes lophantha), en art som har introducerats till Sydafrika där den nu betraktas som invasiv/ogräsartad.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.