Vad är detta för växt?

Hej

Tog bort några gamla stubbar från tujor i somras och det har sedan dess kommit upp lite ogräs på platsen, bla denna växt. Har inte tillfört någon jord eller andra växter, utan marken har varit orörd sedan stubbarna togs upp. Tyvärr kollade vi inte så noga efteråt, så vi vet inte riktigt hur ogräset såg ut när det grönskade, utan på bilden nedan är de redan vissnade. Går det att säga vad det är för växt? Kan det vara parkslide?

Peter

Kommentarer

  • Hej Peter,
    Svaret är att det kan vara parkslide, men det går inte att avgöra från bilden. Det finns ett antal andra arter främst i samma växtfamilj som det skulle kunna vara. Avvakta och ta en bild nästa år när de blommar.
    Mats Havström
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent