Vad är detta för ros?

Hej!
Vi har en nyponros som vi är lite nyfikna på vad det är för sort. Blommorna är stora, korallrosa och doftar fantastiskt. Den blommar flera gånger från april/maj-sept/okt.
Vänliga hälsningar
Lina

Kommentarer

  • Hej Lina,

    Rossorter är mycket svåra att bestämma utan att se och känna växten i levande livet. Jag skulle vända mig till Göteborgs trädgårdsförening, som har en förnämlig samling av kulturrosor. Vi på Botaniska odlar i princip bara vilda rosor.

    Vänligen

    Mats Havström
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent