Vad är det här?

Vi har precis flyttat till hus (i Jämtland) och de här bladen är överallt i rabatten och även i delar av gräsmattan. Jag gissar att det är någon form av ogräs, men vad? Och hur blir jag av med det?

Kommentarer

  • Hej!
    Ursäkta sent svar! Detta är parksallat (Lactuca macrophylla). Tyvärr är det ett svårbekämpat ogräs, men kanske kan FOR:s rådgivning ge dig några bra tips. Du hittar den här: https://for.se/rad-kunskap/

    Hälsningar,
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent