Vad är det för träd/buske?

Hej! Vad är detta för träd? Det växer i min lillasysters trädgård i Bollnäs, Hälsingland. Jag var inne på att det kunde vara en slags lärk men stammen ser mer ut som ett lövträd. Bilden är tagen början av juni. Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej
    Det ser ut som en karagan (Caragana arborescens) och på marknaden finns det lite olika sorter där mer eller mindre finflikade (bladen alltså) sorter finns
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent