Vad är det för ett träd?

Jag tog ett frö på Botaniska trädgården i Visby för två år sedan och är väldigt nyfiken på vad det är för träd. Kan ni hjälpa mig? Mvh Pia

Kommentarer

  • Hej Pia,

    Det är tyvärr inget träd jag med säkerhet kan säga vad det är utifrån din bild. En bild på blommor eller frukt hade varit hjälpsamt. Min bästa gissning är att det är en art inom det stora släktet Viburnum. Förmodligen kan du få bättre svar av trädgårdsmästaren i Visby botaniska.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent