Ungt körsbärsträd. Ohyra

Hej,
Jag har en fråga angående vårt två år gamla Stella körsbärsträd. Båda åren har det blivit rejält angripet av ohyra vilket jag har sprayat såpvatten på. Det har hjälpt båda åren och ohyran har försvunnit men alla blom och bladknoppar på övre halvan av grenarna har torkat in. Kan jag göra något mer för att hjälpa det? Tex ta bort prickiga angripna blad? Tilläggas ska säga ingen ohyra idag bara myror som verkar gilla saven.

Utöver två rotskott och flera skott som går ut från huvudstammen. Ska dessa tas bort i september först?

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Beträffande sjukdomar och skadeangrepp rekommenderar vi att kontakta Fritidsodlingens Riksorganisation https://for.se/tradgardsradgivning/ då de har en mycket god kunskap och erfarenhet i detta.
    Varma hälsningar
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent