Udda krusbärsbuskar

Hej,
Vi har en gammal trädgård i nordvästra Småland, anlagd på 1800-talet och aktivt skött en liten bit in på 1900-talet. I ett hörn mot betesmark finns ett rejält buskage med krusbärsbuskar (tror jag) som sannolikt är planterade på den tiden. Kan detta möjligen vara s.k. Spärrkrusbär eller finns det andra alternativ? Smaken är lagom syrlig och komplex och bären förhållandevis små (7-8 mm kanske).

Mvh,
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel

    Jag skulle rekommendera dig att kontakta fritidsodlarnas riksförbunds rådgivning (se länken nedan) då de har en bättre kompetens kring dessa typer av frågor. Om det inte lyckas få svar där är det bara att återkomma.

    http://www.for.se/tradgardsradgivning/

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent