Tulpanlökar

Kan man plantera tulpanlök i kruka i april ? Har kvar lök från i höstas. Går ej plantera i rabatt pga matglada djur under jord

Kommentarer

  • Hej!
    Det kan gå bra men beror på hur löken har förvarats - det finns risk att de torkat ihop om de förvarats alltför varmt. Blomningen kan utebli eller försenas om den inte har fått någon köldperiod, som tulpanlökar behöver för att blida blommor. Plantera snarast i kruka om du vill försöka.
    Lycka till!
    Anna-Carin Ek, trädgårdsmästare
    Trädgårdsmästaren svarar Trädgårdsmästare