Tulpaner

Jag undrar vad det här är för tulpan. Köpt lökarna av er men tyvärr varit slarvig med att skriva upp sorten

Karin Beijer

Kommentarer

  • Det ser ut som Tulipa sylvestris, vildtulpan. En Sydeuropé som växer naturaliserad i Sydsverige och Mellaneuropa. Vi har sålt den av och till.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent
  • Tack! Jag trodde det så jag köpte fler på ett annat ställe men de var dubbelt så höga och hade inte alls samma mörka botten. Finns det flera sorter?
    Karin Beijer
  • Jo, en hel del olika selektioner finns i omlopp, vilket säkert kan förklara skillnaden.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent