Tulpaner

Hej!
Jag har läst att tulpaner aldrig blommar om på samma lök, och att det är de nya sidolökarna som eventuellt blommar igen.
Nu har jag är det en annan som säger att det är fel, och att den gamla löken kan blomma år efter år.
Vad är rätt?
Mvh Urban.

Kommentarer

  • Hej Urban!
    Ursäkta för vår sena återkoppling!
    Det vanliga är att löken ombildas på nytt varje år och att det är den ombildade löken som blommar, inte sidolökarna.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent