Träfiber min trädgård

Jag bor i Kungsladugård och har detta träd i min trädgård. Jag upptäckte det för ca7 år sedan. Det är nu ca 10m högt. Ni har samma träd strax före er restaurang på höger sida. Dock utan namnskylt. Är detta ett lämpligt träd jag kan behålla eller en invasiv art som ni vil rekommendera att jag tar bort?
Vänlig hälsning
Dag Kölqvist

Kommentarer

  • Hej
    Det är en urvalsform av lundalm, Ulmus minor Stenstrup’. Lundalm är en inhemst art som inte betraktas som invasiv.

    Mats
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent