Trädgårdsutbildning.

Hej! Min fråga är vad för typ av trädgårdsutbildning man måste ha för att få jobba hos er eller vilka yrken som vanligtvis förekommer på en botanisk trädgård?
Jag frågar eftersom jag är väldigt intresserad av att utbilda mig till trädgårdsdesigner och undrar om dessa typ av designers får jobba på botaniska trädgårdar.
Vh gabriel

Kommentarer

  • Hej,

    Eftergymnasial utbildning rekommenderas, tex Sveriges Lantbruksuniveritets, tex landskapsarkitekt.
    Da Capo i Mariestad erbjuder trädgårdsutbildning med fokus på design.

    Lycka till!

    Med vänlig hälsning,, Agneta Green