Trädarter i Japandalen

Hej!
Jag undrar om ni har någon sammanställning/lista på vilka trädarter som finns i Japandalen? Håller nämligen på med ett växtförslag där beställaren pratar väldigt gott om just träden som Tor Nitzelius har planterat men jag kan inte hitta vilka träd som finns...

Vänligen,
Amanda

Kommentarer

  • Hej Amanda,

    För att se vilka växter som finns i Japandalen, och även andra delar av trädgården, gå in på botaniska.gardenexplorer.org och välj placering Japandalen.

    Tyvärr kan man inte välja endast träd i Garden Explorer, utan du får i så fall söka släktesvis, t ex släktet Abies i Japandalen osv, så får du med en hel del.

    Glöm inte Koreadalen, Arboretet m fl platser där Nitzelius också planterat många träd.

    Lycka till!

    Mats Havström
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent