Träd

Kan träd med löv (alltså dom vanliga svenska lövträden) vara gröna och fina jämt om förutsättningen finns eller behöver dom släppa löven för att få ny energi och börja om på nytt?
Jon

Kommentarer

  • De kastar bort sina jämförelsevis billiga blad (till skillnad från barrträds dyra) för att spara på vatten. Lite slit och släng-strategi. Så svaret på din fråga är nej, de kan inte vara gröna och fina jämt.
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent