Träd för skugga

Hej! Vi har nyligen gjort om marken omkring huset vilket har gjort att vi fått mycket större gräsmatta men skulle vilja ha lite skön skugga från några träd.
Har ni några tips på träd som växer fort och ger bra skugga? Slipper gärna rotskott och föredrar om man kan gå under utan att behöva dyka ner till alla fyra.

Stefan Wiman

Kommentarer

  • Tips på snabbväxande träd som även går att köpa i rätt stora storlekar är:

    Acer x fremanii
    Alnus x spaethii
    Prunus avium
    Quercus cerris
    Ulmus 'Rebona'

    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent