Träd

Hej,Jag skulle vara mycket tacksam över att få veta vilket träd bifogade bilder föreställer.
Vänligen/Bengt
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,Hoppas ni har möjlighet att titta på bilderna och berätta för mig vilket träd detta är. Trädet står på Färingsö i Ekerö kommun.
    vänligen
    /Bengt
  • Hej

    Alltid svårt att ge en bra identifiering utifrån en bild, men det ser onekligen ut som ett päron, men återkom med närbilder på blommor och blad så kanske det blir lättare
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent
  • Det är med stor sannolikhet ett päronträd
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent