Theobroma

Hej, jag är på en tröstlös väg för att finna en pod ( fruktbehållare ) av Theobroma ( kakao ) men har tyvärr inte funnit någon plats där de går att få tag på. Finns det möjligen en chans att erhålla en sådan frukt av er ?  Syftet är rent vetenskapligt.
Mvh Lars

Kommentarer

  • Hej Lars,
    vi kan tyvärr inte dela med oss av vårt material till privatpersoner.
    Mina tips är att du söker på nätet efter en frukthandel som säljer färsk kakaofrukt, det finns ett par stycken, tänk på att det är en färskvara så det är ofta på beställning. Har du nära till en chokladbutik så kan de genom sina leverantörer få tag på färska kakaofrukter och det går även att höra av sig till fruktgrossister och se om de kan hjälpa dig.
    Lycka till!
    Vänliga hälsningar,
    Åsa Krüger
    Vetenskaplig intendent
    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent