Svart-vinbärskvalster

Hej
En granne påpekade att jag borde gräva upp mina svart-vinbärsbuskar för dom trodde att jag hade fått kvalster. Jag skickar med en bild. Tror ni att det är det och måste jag verkligen gräva upp dom (6st)?
mvh
ulla

Kommentarer

  • Hej Ulla,
    Tyvärr går det inte att avgöra från bilderna om det är vinbärsgallkvalster, även om det ser misstänkt ut. I så fall har din granne helt rätt.

    Mats Havström
    Vetenskaplig Intendent

    Botanisten svarar Vetenskaplig Intendent