svampangrepp

har fått svampangrepp på mitt äppelträd och två stubbar som är nedsågade äppelträd. Jag skulle vet hur jag blir av med detta. Har köpt in ett nytt äppelträd men vågar inte planera det.

Kommentarer

  • Hej
    Svampangrepp på ett existerande äppelträd kan skilja sig emot det svampangrepp som bilden visar som är nedbrytningssvampar på äldre träds stubbar och rötter. Att plantera ett nytt äppelträd i närheten av dessa svampar (nedbrytningssvampar) är ingen fara så länge markförhållandena och klimatet är tillfredsställande för de nya äpplena
    Botanisten svarar Vetenskaplig intendent